Dynamics Marketing, czyli nigdy nieistniejący produkt i przyszłość marketingu w Dynamics 365

Microsoftu przygoda z marketingiem cyfrowym

Rok temu gdzieś „wypsnęło” mi się na którymś wystąpieniu z przedstawicielami Microsoft Polska, że linia produktów Dynamics nie ma narzędzia marketingowego poza funkcjonalnością Microsoft Dynamics CRM. Oczywiście mamy wspaniałe rozszerzenie ClickDimensions i wszystkie funkcje modułu Marketing z Dynamics CRM, ale nie ma Microsoft prawdziwej konkurencji dla Salesforce’owego Pardot’a, Marketo, czy Adobe Marketing Cloud. I co? I oberwało mi się, że jak to nie ma. A Dynamics Marketing?!

No tak, ale moja odpowiedź brzmiała, że Dynamics Marketing, a więc wcześniejszy MarketingPilot to produkt z tzw. statusem „dead-on-arrival”, czyli zabity zanim w ogóle zaczął istnieć. Kupiony przez Microsoft po coś innego (patrz mechanizm budowy przepływów pracy, czyli Workflow Builder w nowym Dynamics 365 😉 ), a  nie dla funkcjonalności marketingu. Najlepiej można było się przekonać, sprawdzając, czy jest dostępny w cennikach.

Trzeba było czekać rok, żeby Microsoft ogłosił to już publicznie – linia produktów Dynamics nie miała pełnego modułu marketingowego. Przez pełny mam na myśli planowanie, egzekucję, rozliczanie kampanii. Zarówno w marketingu cyfrowym, jak i marketingu ATL / BTL, planowania działań wielokanałowych, śledzenia zachowania, liczenia ROI, planowania wydatków marketingowych i zderzaniu ich z lead generation itd. Jednym słowem – nie mieliśmy w linii Dynamics z prawdziwego zdarzenia systemu do Campaign Management.

Co w związku z tym? Niespodzianka!

Microsoft tydzień temu publicznie ogłosił partnerstwo z Adobe, które ma na celu zaoferowanie Adobe Microsoft Cloud jako OFICJALNY moduł marketingowy w nadchodzącej wielkimi krokami platformie Microsoft Dynamics 365.

Adobe Marketing Cloud to w pełni dojrzałe narzędzie do zarządzania kampaniami marketingowymi. AMC składa się z kilku modułów, w tym z trzech głównych – Adobe Campaign, Adobe Experience Manager i Adobe Analytics. Wszystkie moduły będą częścią planu Enterprise w Microsoft Dynamics 365.

Adobe Campaign:

Adobe Campaign to platforma do obsługi marketingu wielokanałowego pozwalająca na planowanie i uruchamianie kampanii marketingowych, włączając w to email marketing i marketing smsowy. Dodatkowo Adobe Campaign pozwala na integrację ze stronami i systemami e-commerce oraz na interakcje na żywo poprzez monitoring zachowań użytkowników i analitykę na żywo.

Adobe Campaign pozwala na trzymanie wielu informacji o użytkownikach w jednym miejscu. Te dane wzbogacą dane trzymane w Dynamics CRM (a raczej w module, który nazywał się będzie Microsoft Dynamics 365 for Sales).

Więcej tu: https://www.adobe.com/pl/marketing-cloud/campaign-management.html

 

Adobe Experience Manager:

Adobe Experience Manager to w zasadzie bardzo zaawansowany CMS pozwalający na budowanie formatek, landing page’y i stron, które mogą być wykorzystywane w kampaniach marketingowych i serwowane odpowiednio w zależności od segmentacji, kanału, czy rozgałęzienia kampanii wynikającego z poprzednich działań z danym klientem.

Więcej tu: https://www.adobe.com/pl/marketing-cloud/enterprise-content-management.html

 

Adobe Analytics:

Adobe Analytics to bardzo zaawansowana platforma chmurowa do monitoringu i analiz sentymentów w internecie oraz do śledzenia zachowań użytkowników. Adobe Analytics pozwala na bardzo zaawansowaną segmentację, w tym segmentację na żywo, a także na marketing predykcyjny (predictive marketing) bazujący na badaniu korelacji i skłonności klientów (customer propensity). Dodatkowo Adobe Analytics wspiera analizę big data i wnioskowanie z nieustrukturyzowanych danych gromadzonych przez wiele firm w internecie (takich jak geolokalizacja, sentymenty itd).

Więcej tu: http://www.adobe.com/pl/marketing-cloud/web-analytics.html

Czy to dobre? Co dalej?

Adobe Marketing Cloud to jedno z najlepszych rozwiązań tego typu na świecie, na pewno. Połączone z Dynamics 365 for Sales (czyli na tę chwilę jeszcze Dynamics CRM 😉 ) jest w pełni zintegrowaną platformą do zarządzania kampaniamii. Wreszcie platformą, której nie trzeba sie wstydzić tak, jak Dynamics Marketing…

 

[EDIT, 2016-10-10]

Więcej na temat partnerstwa Adobe i Microsoft w bardziej oficjalnej formie można przeczytać na Blogu Netwise tutaj: http://blog.netwise.pl/microsoft-adobe-partnerstwo/

Reklamy

3 komentarze do “Dynamics Marketing, czyli nigdy nieistniejący produkt i przyszłość marketingu w Dynamics 365

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s