Długo oczekiwana konferencja Microsoft Technology Summit 2008 już za nami… Moje wrażenia opiszę w innym poście. Póki co skupię się na roli, która pełniłem podczas MTS’u. Przez 2 dni miałem przyjemność pełnić rolę eksperta, a podsumowanie pierwszego dnia w poście niżej. Podobnie jak pierwszego dnia, drugi dzień obfitował w pytania o migrację z Dynamics CRM 3.0 do 4.0. Dlatego, wychodząc na przeciw zapotrzebowaniu, zdecydowałem się poniżej zebrać kilka odpowiedzi na pytania dotyczące migracji Dynamics CRM. Mam nadzieję, że się przydadzą :).

– upgrade do wersji 4.0 jest możliwy tylko z wersji 3.0

– upgrade jest możliwy tylko w tym samym języku, tzn. jeśli Dynamics CRM 3.0 był po polsku, Base Language wersji 4.0 musi być polski

– upgrade należy rozpocząć od postawienia nowego środowiska, tzn. SQL Server 2005, wspierana wersja Windows 2003 lub 2008 itd.

– przed upgrade’m wskazane jest zrobienie kopii zapasowej baz Dynamics CRM, dostosowań i (koniecznie!) raportów!

– proces upgrade’u nie daje możliwości rollback’u, co w skrócie oznacza, że w przypadku niepowodzenia trzeba od nowa zainstalować Dynamics CRM 3.0 i przywrócić bazy danych i dostosowania.

– podczas upgrade’u nadpisane (czytaj „zniszczone”) zostaną wszystkie niewspierane dostosowania, czyli np. zmiany w plikach *.aspx, *.js

– upgrade serwera Dynamics CRM przeprowadza się, uruchamiając setup Dynamics CRM 4.0 na maszynie, na której zainstalowany jest Dynamics CRM 3.0

– upgrade klienta przeprowadza się, uruchamiając na każdej maszynie klienckiej setup klienta Dynamics CRM 4.0. Z mojego doświadczenia wynika, że lepiej jest odinstalować klienta Dynamics CRM 3.0 i dopiero później zainstalować od nowa klienta dla Dynamics CRM 4.0. Dzięki temu można proces zautomatyzować np. poprzez GPO

– przed upgrade’m klientów lepiej zsynchronizować dane posiadane offline

– upgrade klienta dla Outlook’a spowoduje zainstalowanie SQL Server 2005 Express Edition

– podczas upgrade’u setup utworzy nowy widok dla raportów Dynamics CRM 4.0 i zmieni wszystkie raporty z wersji 3.0 tak, żeby współpracowały z SSRS Data Connector’em

– podczas upgrade’u usunięte zostaną wszystkie nieopublikowane dostosowania

oficjalnie, podczas upgrade’u instalator zaktualizuje wszystkie workflow’y do wersji 4.0 (poza tymi, które używają akcji „Post URL”

– jeśli używasz klienta mobilnego Dynamics CRM 3.0 (Dynamics CRM 3.0 Mobile Client), nie upgrade’uj systemu! W wersji 4.0 nie ma oficjalnego klienta na urządzenia mobilne, a stary klient nie będzie działał

 

Uff, sporo tego. Mam nadzieję, że powyższa lista przyda się Wam, jeśli planujecie przeprowadzić migrację Dynamics CRM 3.0 do 4.0. Oczywiście w życiu nie wszystko jest tak pięknie i może się zdarzyć, że większość Waszych przepływów pracy trzeba będzie przepisać, raporty nie będą działać, a użytkownicy po prostu nie będą mogli się logować :).

Z doświadczenia wiem, że lepiej „postawić” cały system od nowa, niż przeprowadzać upgrade, który poprawnie zmigruje 80% funkcjonalności, a na pozostałe 20% spędzimy więcej czasu niż na instalację zupełnie nowego systemu.

Reklamy