Wykorzystanie WCF w kodzie po stronie klienta w CRM

Ten, kto wywołuje web service’y Microsoft Dynamics CRM z kodu na formatkach (kodu JScript, po stronie klienta) wie, jak ciężko to osiągnąć. I nie chodzi tu oczywiście o składnię czy technologię (AJAX i tyle), ale o specyfikę tego działania w CRM. Po pierwsze trzeba powtarzać mnóstwo kodu; po drugie – prawie nie da się tego kodu debugować; po trzecie – łatwo o pomyłkę; po czwarte – czasem można nieźle natrudzić się z uwierzytelnieniem.

Wael Hamze na swoim blogu opublikował wczoraj bardzo fajny postna temat wykorzystywania usług Windows Communiation Foundation (WCF) z poziomu JScript’u w interfejsie Microsoft Dynamics CRM. Post jest tutaj: http://waelhamze.com/blog/crm/crm-wcf-integration/. Warto rzucić okiem, bo zdefiniowanie sobie kilku często używanych usług w WCF i np. możliwość zwracania JScript’owych obiektów zamiast parsowania zwróconego XML’a za każdym razem powodują, że wykorzystanie WCF wydaje się bardzo ciekawą opcją.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s