Jak pewnie wiecie, 28 kwietnia ukazał się Service Pack 2 (SP2) dla Office 2007. Między innymi ulepszeniami i poprawkami, najwięcej poprawek (albo raczej „największe zmiany”) mamy dla Outlook’a. No, a skoro Outlook miał się zmienić, to dla nas – użytkowników Dynamics CRM najważniejsze jest czy zauważymy zmiany, pracując w CRM z wykorzystaniem Outlook’a. Trochę trwało to moje testowanie i wnioski (tylko i wyłącznie moje, ktoś może się nie zgadzać) są następujące:
- dzięki temu, że Outlook 2007 z SP2 rzeczywiście nie ładuje niektórych dodatków przed uruchomieniem, program uruchamia się znacznie szybciej. A to znaczy, że dodatek dla CRM też ładuje się szybciej 🙂
- wreszcie Outlook nie czeka i nie „wiesza” poczty podczas ładowania dodatku Dynamics CRM for Outlook. Wreszcie! Różnica po testach na 3 komputerach jest widoczne i wydaje się być znacząca. Po zainstalowaniu SP2 zniknął problem, przez który praktycznie niemożliwa była praca z pocztą podczas ładowania dodatku dla CRM. Pamiętacie „Outlook nie odpowiada”, kiedy ładował się klient CRM, a kliknęliście na wiadomość z listy? Nie zobaczyłem tego po zainstalowaniu SP2 ani razu!
- Microsoft obiecał, że SP2 ograniczy liczbę upadków Outlook’a 2007 i liczbę sytuacji, w których pliki danych są „naprawiane”. Również wtedy, kiedy upadek spowodowany jest jakimś dodatkiem. I co? Okazuje się, że to znów prawda. Mimo, że klient Dynamics CRM dla Outlook kilka razy „padł” podczas okresu testowania, Outlook ani razu nie płakał jak kiedyś, że coś stało się z plikami danych. Rewelacja…
Co jeszcze daje SP2 dla Office 2007 dla użytkowników Dynamics CRM 4.0? No, może warto wspomnieć, że teraz oferty robione dla klientów za pomocą Korespondencji Seryjnej w Word’zie albo arkusze Excel z wyeksportowanymi danymi będziemy mogli zapisywać w formacie OpenDocument – odpowiednio *.odt i *.ods :-D.
Ogólnie – warto zainstalować SP2 dla Office 2007. Jeśli jeszcze go nie macie, link jest tu: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=pl&FamilyID=b444bf18-79ea-46c6-8a81-9db49b4ab6e5