Wiele osób ma ostatnio problem z dziwnym zachowaniem CRM’a, mianowicie próbą „zachowania” pliku Blank.aspx. Gdzieś na blogach ignoranci zaczęli nawet szerzyć bzdurę, że to błąd Dynamics CRM 4.0 powoduje takie zachowanie. Wszystko wygląda tak:
PRZYCZYNA PROBLEMU:
Takie zachowanie spowodowane jest faktem, że Internet Explorer utracił znaczenie powiązania z plikami typu aspx lub inaczej – Internet Explorer nie wie, co zrobić z plikiem takiego typu. Dlaczego? Wszystkiemu winna jest poprawka do IE, którą większość użytkowników zainstalowało z Windows Update (KB953838 dostępna tutaj).
ROZWIĄZANIE PROBLEMU:
Najprostsze rozwiązanie to przywrócić IE wiedzę jak interpretować pliki aspx :). W tym celu w okienku, które się pojawia („Czy chcesz zapisać plik Blank.aspx?”) wybieramy „OK” i zapisujemy w jakimś łatwo dostępnym miejscu. Później otwieramy plik prawym guzikiem i wybieramy „Otwórz za pomocą…”. W okienku, które się pojawi wybieramy Internet Explorer i zaznaczamy, żeby IE zawsze otwierał pliki aspx:
Problem rozwiązany.