Uff, właśnie skończyłem pierwszy wykład na ExtremeCRM 2010, głównej konferencji poświęconej Dynamics CRM 2011 w USA do czasu oficjalnej premiery (http://www.extremecrm.com). Po 32-godzinnej podróży z wymuszonym noclegiem w Chicago (LOT, bardzo dziękuję za to!) wstałem o 5 rano, bo organizm kłócił się ze mną, że jest 14. Las Vegas o świcie z 16-ego piętra jest ok. Kawa ze Starbucks’a już mniej.

I tak błąkałem się po kasynie na dole hotelu aż doczekałem do keynote session o 8. Podczas niej, fajną przemowę miałą Jamie Lucia Tozzi, General Manager Microsoft Dynamics CRM. O rynku, szansach itd. Na konferencji w ogóle sporo jest „topowych” osób z Microsoft, w tym: Kim Smith (Director, WW Partner Strategy), Brad Wilson (General Manager, Microsoft Business Solutions), Connor Marsden (Director, CRM Online), Michael MacCormack (Senior Program Manager Lead grupy produktowej) i mnóstwo innych znanych spoza MS, np. Matt Parks, Marc Wolenik („CRM Unleashed”), albo Jim Steger („Working with CRM 4.0”). Pierwszy raz miałem przyjemność przemawiać przy takim gronie i to jeszcze pierwszą sesję w ścieżce Developer na konferencji… Ale chyba się udało :). Mimo faktu, że mówiłem jak zwykle szczerze, czyli nie ukrywałem wad integracji CRM i SharePoint :). Wg ocen wypadłem całkiem nieźle, ale akcent robił swoje – część osób go wytknęła…

Podczas takich konferencji Microsoft lubi odkrywać niektóre rzeczy. Mam kilka miłych i kilka niemiłych. Najważniejsze:

  • Dynamics CRM ma już 1 400 000 użytkowników na świecie! W tamtym roku (https://crmblog.pl/2009/07/14/1-milion-uzytkownikow-microsoft-dynamics-crm-na-swiecie/) pisałem o przekroczeniu 1 miliona, kolejny rok i 40% wzrostu. Ładnie!
  • Microsoft uruchamia bardzo dużą kampanię marketingową o wieloznacznym tytule „Don’t get forced”, która posłuży zbudowaniu rynku na CRM w wersji Online i ogólnie rzecz biorąc na Cloud Services
  • Premiera Microsoft Dynamics CRM 2011 On-Premise jest już oficjalnie planowana… na koniec pierwszego kwartału 2011, czyli 2 miesiące później niż miała mieć miejsce;
  • Microsoft udostępni partnerom Dynamics Partner Academy – szkolenia online dla partnerów CRM. Dodatkowo jedno z takich szkoleń będzie wymagane, żeby uzyskać status partnera CRM;

Póki co tyle relacji z Las Vegas. Jutro kolejna sesja (o wykorzystaniu Agile we wdrożeniach CRM), więc wypada ją przećwiczyć… 😉

Reklama