Jest 20:20, a my ciągle pracujemy nad rozwiązaniem… I tak od 12 godzin… 😦 Dzisiejszy dzień minął mi na chart’ach, dashboard’ach, field-level security i multiple forms. Wydaje się, że zrobiliśmy wszystko, co mieliśmy przygotować w tym temacie w rozwiązaniu, które budujemy. Tomek, z tego co wiem, zajmował się głównie CRM Online i Azure oraz łączeniem tych dwóch.
W trakcie dnia, poza pracą, mieliśmy kilka sesji „na żądanie” z ziomami z Grupy Produktowej. Jedna na temat rozwiązań (solutions) i warstw, druga na temat nowego licencjonowania, a trzecia na temat Claims Based Authentication. Okazało się bowiem, że rozwiązania i uwierzytelnianie federowane to najtrudniejsze tematy w CRM 2011 i naprawdę sporo trzeba się natrudzić, żeby je dobrze zrozumieć. Co do rozwiązań – wydaje się, że udało się wszystkim ustalić najlepsze praktyki, jakie powinno się stosować podczas wdrozeń. W temacie claims based autethentication okazało się z kolei, że nie będzie gotowe w aktualnym wydaniu CRM Online. Póki co będzie więc trzeba logować się i tworzyć Single Sign-On za pomocą Windows LiveID.
Za to w temacie licencjonowania Microsoft szykuje jedną wielką niespodziankę :). I to na lepsze. Niestety mieliśmy bardzo jasno powiedziane, że dowiadujemy się o tym modelu dużo wcześniej niż MS ma zamiar ogłosić, a informacja objęta jest bardzo silnym NDA. Nic więc nie mogę napisać na ten temat :(.
Jutro czeka nas kończenie rozwiązań i 2-godzinna sesja z Grupą Produktową dotycząca tematów, które każda z drużyn chciała poruszyć. Zobaczymy… 🙂
Cóż … szkoda, że strategia trochę się rozjeżdża jak to często bywa i kolejny produkt wyjdzie bez wsparcia w tym kierunku. Jak wrócisz z chęcią porozmawiam o tym co to znaczy „Single Sign-On za pomocą Windows LiveID” bo LiveID jako takie do SSO nie służy. Wiem, coś w końcu zrozumiałem z tego o czym piszesz więc się czepiam :).
Wygląda na to że niezły kawałek roboty tam zrobiliście :). Jak już wrócicie daj znać – porozmawialibyśmy o tych rzeczach związanych z uwierzytelnieniem i dostępem.
No właśnie, właśnie. Ja to wiem, że LiveID i SSO to tak średnio i nawet podobno byłem trochę „rude”, prosząc gościa z Grupy Produktowej, żeby potwierdził, ze w takim razie SSO między CRM’em i innymi aplikacjami z Azure nie ma, bo ja nie odbieram LiveID jako czegoś, co nam da SSO. Ale odpowiedź jest taka, jak napisałem. Póki co tylko LiveID.