Ostatnio się spóźniam, wiem. Już spieszę się poprawić!
Przedwczoraj Microsoft opublikował najnowszy Update Rollup 2 dla Dynamics CRM 2011. Niestety dzień później Rollup dla serwera został wycofany, bo powodował błędy… No, ale wreszcie jest z powrotem, oznaczony dopiskiem „_v2” :).
Co daje Update Rollup 2? Mnóstwo! M.in.:
- naprawia problemy z obciążeniem pamięci przy nawigacji do list kont
- naprawia błąd uniemożliwiający migrację CRM 4.0 z UR17 do CRM 2011 ‚XPKLocalizedLabel’. Cannot insert duplicate key in object ‚MetadataSchema.LocalizedLabel’.
- naprawia problem z polem „Dotyczy” w Outlook, kiedy w CRM jest wiele obiektów powiązanych relacjami z działaniami
- naprawia problem z warunkiem czekania w przepływach pracy – workflow czeka niewłaściwą ilość czasu
- poprawia sytuację z wydajnością serwera, który atakowany przez żądania klientów CRM dla Outlook miał obniżoną wydajność
- naprawia problem z niedziałającą detekcją duplikatów, kiedy w CRM 2011 mamy kilka obiektów o takich samych nazwach (display name)
- import bazy z myślnikiem w nazwie już nie powoduje wyjątku
- naprawia problem z linkami w emailach informujących o zakończeniu zadania (job) w CRM 2011
- wprowadza lepsze cache’owanie elementów z wstążki
Tak, jak pisałem wyżej Update Rollup 2 powodował złe wyświetlanie wstążki w Outlook i dzień po ukazaniu się został wycofany. Teraz jest znów i wygląda na to, że już nic nie psuje. Anaprawia bardzo dużo!.
Update Rollup 2 możecie ściągnąć tutaj: http://www.microsoft.com/downloads/pl-pl/details.aspx?FamilyID=a5a088be-c19e-43b5-87fb-219c2a2bc280, a poczytać więcej można tutaj: http://support.microsoft.com/kb/2466086.
Ciekawe – czy Microsoft w swoim „flagowym produkcie” naprawił błąd krytyczny, polegającym na braku poprawnej pracy klienta CRM 2011 dla Outlook 2010 w środowisku z Folder Redirection i Roaming Profiles jednocześnie (chodzi zwłaszcza o folder „AppData(Roaming)”, którego przekierowanie powoduje, że cudowny klient przestaje w ogóle działać zgodnie z oczekiwaniami użytkownika końcowego. Dodam, że według case, który mamy założony w Microsoft – producent MS „zapomniał”, że klienta CRM 2011 dla Outlook 2010 użytkownik może w ww. kombinacji środowiska używać (a przecież tak jest praktycznie w 100% instalacji). Widać, że MS skupił się na wersji ONLINE tego produktu pod kątem cloud’a – zupełnie po macoszemu traktując wersję Premise. Szkoda… 😦 Ale „lecę” przetestować RP2 – moze cuda się zdarzają..?
Złośliwy ten komentarz, ale trudno się z Tobą nie zgodzić :).
Niestety… 😦 nic się na tym, polu nie zmieniło na korzyść. Po testach widać, że problem dotyczący Folder Redirection – a tak dokładnie – AppData(Roaming) nadal występuje i nie dotyczy jedynie środowisk terminalowych.Myślę, że tylko dzięki zaangażowaniu osób MVP można będzie coś na tym polu uzyskać, gdyż przebicie się stanadardowym szlakiem supportu jest niemożliwe (ponoć tylko nasza firma zauważyła ten problem w Polsce i nikomu innemu to nie przeszkadza!). Może jest jakaś nadzieja ratunku dla tego produktu..?
Mirku, masz rację z Folder Redirection. Pytanie tylko co tzn. że klient Outlook zaczyna działać niezgodnie z oczekiwaniami? Może te oczekiwania nie są zgodne z założeniami „by design”?
PS. Przez support się nie przebijesz, bowiem support MS’owy polega niestety na przeszukiwaniu wewnętrznego KB przez ludzi, którzy często nie widzieli na oczy produktu, który wspierają. Nie oczekiwałbym więc sugestii jak rozwiązać naprawdę nietypowy problem…