Pierwsze pytanie, które pojawia się po instalacji Update Rollup 5 to czy mamy do czynienia ciągle z CRM 2011? Lista zmian jest bowiem ogromna i nie są to poprawki błędów. Update Rollup 5 (wcześniej nazywany Release 7 (R7), albo Service Update Q4 2011) wprowadza szereg nowych funkcjonalności do Dynamics CRM 2011, w tym te najbardziej oczekiwane przez klientów.
W tym poście przedstawię listę wszystkich zmian i ich krótkie streszczenie, żebyście mieli świadomość jak dużą aktualizacją jest Update Rollup 5. Od razu bardzo ważna uwaga – ze względu na zmiany w platformie, bazie danych i logice CRM 2011 UR5, Rollup 5 NIE MOŻE BYĆ ODINSTALOWANY!. Warto o tym pamiętać :).

Jeśli któreś tłumaczenie Wam się nie podoba (post? „obserwować” zamiast „śledzić”?) lub któreś lubicie szczególnie („agent przetwarzania w tle” zamiast „agent tła” lub „deklarować chęć” zamiast „poczynić zobowiązanie”), to uwagi proszę zgłaszać w komentarzach :). R7 był bowiem pierwszym wspólnie (przez firmę tłumaczącą i mnie) tłumaczonym komponentem CRM 2011. Oczywiście nie wszystkie etykiety dało się zmienić, ale wszystkie wprowadzone w UR5 były konsultowane wspólnie z Grupą Produktową, zanim się pojawiły.

Oto lista zmian pogrupowana po komponentach, których dotyczą:

KLIENT CRM DLA OUTLOOK:

  • zupełnie nowe panele danych, w tym listy działań i notatki powiązane z danym rekordem widoczne bezpośrednio w tzw. Reading Pane danego rekordu
  • wprowadzenie klikalnych linków w miejsce pól typu lookup oraz emaili
  • kliknięcie w pole typu email od razu otwiera nowe okienko z wiadomością email automatycznie śledzoną pod danym rekordem
  • pełna integracja z Lync z klienta CRM dla Outlook
  • wiadomości email będą promowane do CRM asynchronicznie (!), a nie tak jak do tej pory. Outlook Client został wzbogacony o nowy cache!

PROCESY (DIALOGI I PRZEPŁYWY)

  • wreszcie możliwość używania pól typu lookup i datetime w dialogach
  • w przepływach pracy będzie można wstawiać dynamiczne linki (!), czyli wreszcie można w przepływie podać URL do danego rekordu
  • „przechowywanie” danych i możliwość powrotu do danych z poprzednich stron w dialogach

WIZUALIZACJE DANYCH (WYKRESY)

  • możliwość dodawania więcej niż 1 serii do wykresów bezpośrednio z interfejsu (aż 5 serii danych na 1 wykresie!)
  • możliwość dodawania więcej niż 1 kategorii do wykresów bezpośrednio z interfejsu (do 2 kategorii na 1 wykresie)
  • dodane nowe typy wykresów, w tym wykresy „piętrowe” (stack charts)


AUDYT I ZARZĄDZANIE DANYMI

  • jedna z najbardziej oczekiwanych funkcji – audyt dostępu do CRM przez użytkowników, czyli historia kto i kiedy dostawał się do CRM’a jakim kanałem (aplikacja / web services) i od kiedy jest zalogowany
  • nowe możliwości w detekcji duplikatów – ignorowanie wartości pustych i możliwość wyłączenia z konkretnej zasady detekcji rekordów niektywnych

ŚCIANA ZNANA Z FACEBOOK, CZYLI ACTIVITY FEEDS

  • do każdego formularza można dodać „ścianę” (wall) z informacjami o tym rekordzie, w stylu „ten i ten dodał działanie” itd.
  • pojawia się ściana osobista, rekordu i użytkownika z pogrupowanymi postami
  • można „śledzić” rekordy jak na Twiter’ze
  • można ustawić sobie sukbskrypcję zmian na danym rekordzie
  • można komentować rekordy na ścianie i prowadzić mikroblogi w kontekście danego rekordu
  • informacje o „wzmiankach” o danym rekordzie dodanych przez innych użytkowników, niezależnie od miejsca ich dodania (znane z facebook’a)
  • w SDK pojawiły się 3 nowe encje: Post, PostComment i PostFollow
  • WAŻNE: Activity Feeds to osobne rozwiązanie, które można zainstalować tylko i wyłącznie po instalacji Rollup 5


POPRAWKI BŁĘDÓW

  • naprawiony problem w polskiej wersji CRM z czasem trwania działania powyżej 1h (wstawiała się kropka zamiast przecinka i pojawiał się błąd)
  • naprawiony błąd w Internet Explorer 9, który pojawiał się podczas przechodzenia między pulpitami
  • naprawiony problem z wyświetlaniem „tylko daty” w kliencie CRM w Outlook
  • błąd podczas wgrywania nowych paczek językowych

UR5 został już zainstalowany przez Microsoft na środowiskach CRM Online i… nie obyło się bez błędów :). CRM Online rzucał błędami cały pierwszy dzień po instalacji Rollup’a 5, a do tej pory pojawiają się błędy związane np. z rozwiązaniem Activity Feeds i brakiem odpowiednich pól. Wygląda jednak na to, że wszystko w większej częście się udało i użytkownicy CRM Online mają już całkiem nowego CRM 2011 :).

Dla użytkowników on-premise Update Rollup 5 można ściągnąć tutaj: http://www.microsoft.com/downloads/pl-pl/details.aspx?familyid=b9dd0bd7-8b1f-45af-a5ae-ee73a07ec90c&displaylang=pl, a poczytać więcej można tu: http://support.microsoft.com/kb/2567454. Pamiętajcie, że UR5 nie da się odinstalować!!!.

Reklama