Niniejszym korzystam z faktu, że NDA na te informacje wygasło kilka godzin temu i przedstawiam po krótce Mapę Drogową Dynamics CRM na najbliższy rok. W bardzo ogólnym zarysie. Szczegółowa Mapa będzie upubliczniona przez Microsoft za jakiś niedługi czas…

Otóż, następna duża aktualizacja do CRM ma kodową nazwę Polaris i 2 tygodnie temu skończyłem poprawiać jej tłumaczenia na język polski. Co będzie zawierać Polaris? Przede wszystkim:

  • już w Update Rollup 12 wreszcie dostępne będzie wsparcie wielu przeglądarek, zarówno dla klientów CRM Online, jak i klientów CRM On-Premise, a więc i SPLA!!! To w szczególności znaczy, że wygraliśmy bitwę z niemądrymi głowami z góry chcącymi oferować cross-browser support dla On-Premise dopiero kilka miesięcy po CRM Online! Będzie w UR12 już w grudniu 2012 😀
  • niestety nie ze wszystkim wygraliśmy 😦 CRM Online już w „Polaris’ie” dostanie wbudowaną integrację z Bing Maps, tzn. specjalny rodzaj kontrolki do użycia na formularzach, która będzie pokazywała na mapie określony adres, korzystając z Bing API.
    W CRM On-Premise na razie nie wiadomo kiedy to udogodnienie się pojawi…
  • wsparcie dla Outlook’a 2013 (a to niespodzianka!)
  • całkowicie nowy interfejs do diagnostyki klienta CRM dla Outlook – to wstęp do czegoś większego, ale o tym za chwilę
  • nowy „kafelkowy” interfejs opcjonalnie do zarządzania poszczególnymi funkcjonalnościami (szanse sprzedaży)

A teraz uwaga, uwaga, Microsoft Dynamics CRM o nazwie kodowej „Orion”, który pojawi się w połowie 2013, roku będzie oferował:

  • całkowicie nowy klient mobilny dla CRM i tabletów
  • bezpośrednia synchronizacja z Exchange!!! i możliwość rezygnacji z klienta Outlook do śledzenia emaili, zadań, kontaktów i spotkań
  • UWAGA… 🙂 integracja emaili poprzez OWA. Tak, Outlook Web Access!!! Bez instalacji klienta CRM dla Outlook
  • spodziewana integracja Yammer’a wewnątrz CRM’a
  • „kafelkowy” i „procesowy” interfejs opcjonalnie dostępny dla wielu scenariuszy (szanse sprzedaży, sprawy, oferty
  • rezygnacja z obiektu Potencjalny Klient i integracja go z Szansą Sprzedaży. Nareszcie!!!
  • bardzo mocno rozbudowana część „socjalna” CRM, a więc praca z CRM jak w portalu społecznościowym

Uff, szykuje się kolejna rewolucja. Konkurencja w ogóle jeszcze istnieje? 🙂 To ma sporą pracę do odrobienia w takim razie. Blech.

Reklama