Po zaktualizowaniu środowisk CRM Online Microsoft opublikował Update Rollup 2 do ściągnięcia dla Dynamics CRM 2013 w środowiskach On-Premise. „Opublikował”, ale tak nie do końca.
[EDYCJA POSTU 2014-03-24]
Linki w Microsoft Download nadal dziś mówią „Download not yet available„, a informacja na stronie mówi, że Update Rollup 2 będzie dostępny dopiero w drugim kwartale 2014 („Update Rollup 2 for Microsoft Dynamics CRM 2013 will be available for on-premises customers in Q2 of Calendar Year 2014.”).
[\EDYCJA]
Od 2014-03-24 UR2 da się już ściągnąć ze stron Microsoft, a według informacji z 21 marca 2014 UR2 już niedługo trafi do Windows Update pod numerkiem KB 2919956. A skoro ta informacja już jest publiczna, to mogę pisać co przyniesie nam Update Rollup 2.
I tak, najważniejszą aktualizacją jest wsparcie dla Internet Explorer 11 i dla Windows 8.1 w interfejsie Modern. Wreszcie CRM będzie działał na Surface’ach (tak, to bardzo popularne w Polsce urządzenia 😉 ).
Druga bardzo ważna zmiana wprowadzona na podstawie opinii Klientów to wyłączenie funkcji auto-zapisu (Auto save) w sytuacji, kiedy użytkownik opuszcza daną formatkę, a funkcja Auto save jest wyłączona domyślnie dla całej organizacji. Jakkolwiek nie brzmi to dziwnie, to jest to bardzo przydatna i pożądana przez Klientów funkcja. Ustrzega użytkowników przed sytuacją, w której użytkownik wszedł na formatkę i zmienił coś szybko (być może przypadkowo), a później od razu ją opuszcza – od UR2 takie zmiany nie zostaną zapisane.
Według informacji nigdzie niepublikowanych, ale potwierdzanych prywatnie w Grupie Produktowej i chyba dostępnych już w Microsoft Support, Update Rollup 2 poprawi też zachowanie Safari na iPad’ach, tzn. Microsoft zastosuje obejście i Safari nie będzie się „wywalać” w przypadku dużych skryptów. Ale poczekamy, zobaczymy…
Lista aktualizacji jest długa i jak zwykle zawiera poprawki błędów / niedogodności oraz małe zmiany, a do najważniejszych zmian należą:
- naprawiony problem z listami wyboru (Picklist) umieszczonymi na formatkach na końcach sekcji. Przed UR2 takie listy rozwijały się tylko do końca sekcji i mogły nie pokazywać wszystkich wartości. A konieczność przewijania najzwyczajniej na świecie wkurzała użytkowników. Po UR2 niezależnie od umiejscowienia listy wyboru będą rozwijały się zawsze na taką samą liczbę elementów
- naprawiony błąd JScript w sytuacji, kiedy użytkownik klika w link w polu Lookup po uprzednim wejściu na to pole (uzyskaniu focus’u)
- uspójnione zachowanie CRM 2013 dla rozwiązywania Sprawy przez użytkownika z listy Spraw i z formatki Sprawy. Przed UR2 CRM podstawiał automatycznie tekst „Rozwiązanie sprawy”, kiedy Sprawa była rozwiązywana z formatki i nadpisywał opis podany przez użytkownika.
- naprawiony problem z zaznaczaniem i kopiowaniem tekstu z formatek zamkniętych Działań
- naprawiony błąd JScript w momencie zapisywania Terminu w CRM 2013, który został zaktualizowany z CRM 2011
- naprawione wkurzające zachowanie z dodawaniem dodatkowych linii podczas kopiowania tekstu do Emaili w CRM
- naprawiony problem z błędem JScript w sytuacji, kiedy pola wyboru typu checkbox były zabezpieczone Field Level Security
- naprawiony problem z brakiem możliwości wyświetlenia obiektów z relacją N:N, kiedy użytkownik miał uprawnienia „Czytaj”, „Zapisz”, „Dołącz” i „Dołącz do”, ale nie miał uprawnienia „Utwórz”
- naprawiony problem z wyświetlaniem zasobów web (Web resource) w sytuacji, kiedy są wyświetlane lub ukrywane skryptem – przed UR2 szerokość tych zasobów po wyświetleniu była zmniejszana o połowę
Więcej o Update Rollup 2 dla Dynamics CRM 2013 można poczytać tutaj: http://support.microsoft.com/kb/2919956/.
[EDYCJA POSTU 2014-03-24]
Chciałbym też móc napisać, że UR2 jest do ściągnięcia „tutaj”, ale zgodnie z tym, co napisałem wyżej, na razie nie można ściągnąć UR2 :(.
[\EDYCJA]
UR2 można już ściągnąć ze stron Microsoft tu: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42272.
Witam,
czy zna Pan rozwiązanie problemu dotyczącego migracji z systemu CRM 2011 do CRM 2013 i utraty części funkcjonalności? Chodzi mianowicie o możliwość „follow-up” na ściance społecznej. Wgranie Rollupów zarówno 1 i 2, instalacja dokumentacji SDK i nadanie pełnych uprawnień nie pomogły. Czy spotkał się Pan z tym wcześniej? Jeśli tak czy mógłby się Pan podzielić rozwiązaniem?