Dynamics CRM 2015 / Fall 14 release – część 1 opisu nowych funkcjonalności (czyli coś wielkiego nadeszło)

Ponieważ Microsoft zdjął już z nas, MVP, umowę o poufności (NDA) i prawdopodobnie w tym tygodniu odkryje największe atuty nowej wersji CRM podczas Convergence 2014 EMEA w Barcelonie, mogę wreszcie opublikować post zapowiadany ponad miesiąc temu… 🙂

Otóż, wielkimi krokami nadchodzi Microsoft Dynamics CRM 2015 (kodowo zwany „Vega” dla CRM i „Hydra” dla Dynamics Social Listening). Nowa wersja przynosi bardzo, bardzo dużo nowości zarówno w samym CRM’ie, jak i funkcjonalności Marketingu i Obsługi Klienta.

Z okazji ukazania się nowej wersji postanowiłem napisać serię postów o nowościach w Dynamics CRM 2015, a ten post stanowi Część 1 i jest poświęcony nowościom w Platformie i Dostosowaniach.
Całą serię postów podzieliłem subiektywnie na 4 części:

  1. Platforma i dostosowania
  2. Funkcjonalności dla użytkowników końcowych (sprzedaż, marketing, obsług klienta)
  3. Automatyzacja i procesy biznesowe
  4. Mobilność i integracje

SPOSÓB INSTALACJI DYNAMICS CRM 2015:
Nowa wersja, czyli Dynamics CRM 2015, będzie dostarczona do Klientów jako tzw. Fall 14 Release, a więc zestaw dodatków instalowanych na istniejących serwerach. W przypadku CRM Online migracja odbędzie się oczywiście automatycznie, a w przypadku CRM On-Premise będzie można doinstalować funkcjonalności poprzez Service Pack.
Nowi Klienci będą mogli zainstalować od razu CRM 2015 poprzez tzw. slip stream setup.

 

NAJWAŻNIEJSZE NOWE FUNKCJE (SUBIEKTYWNIE WYBRANE):

1. PLATFORMA I DOSTOSOWANIA:

  • długo oczekiwana funkcja pól kalkulowanych, a więc możliwość wyliczania wartości pól na podstawie innych pól, łącznie z warunkowaniem wyników (if… then…) i predefniowanymi funkcjami

calculatedfields

 

  • nowe mechanizmy uprawnień oparte o strukturę organizacyjną firmy, dzięki którym można będzie zdefiniować uprawnienia do obiektów „z boku” do istniejących mechanizmów (role zabezpieczeń, zespoły i poziomy dostępu). Takie podejście pozwoli na odzwierciedlenie struktury macierzowej i od dawna upragnioną możliwość ustawienia uprawnień w stylu „Widzę wszystko to, co moi podwładni”:

hierarchy

hierarchy2

 

  • wyszukiwanie rekordów wielu typów z jednego miejsca; w CRM 2015 będzie można wyszukiwać za pomocą tzw. Quick Find rekordy wielu typów, czyli wpisując jednorazowo zapytanie będziemy mogli odnaleźć zarówno firmy, jak i kontakty, jak i dowolny obiekt spełniający kryteria wyszukiwania
  • search

  • znacznie usprawniony Katalog Produktów. W CRM 2015 będzie można definiować taksonomię produktów, łączyć produkty w grupy i hierarchie, definiować powiązania do produktów w rodzaju „cross-sell”, „up-sell” oraz definiować zupełnie nowy sposób przydzielania cen podczas dodawania produktów do Szans Sprzedaży
  • Reguły Biznesowe uruchamiane po stronie serwera. Tak ulubiona przez wszystkich funkcjonalność definiowania prostych reguł biznesowych dostępnych na formatkach CRM od CRM 2015 będzie dostępna także po stronie serwera. To znaczy, że zamiast pisać proste pluginy będzie można zdefiniować logikę do uruchomienia po stronie serwera, klikając!!!
  • obsługa Procesów Biznesowych z poziomu skryptów JScript, a więc możliwość dostawania się do aktualnego procesu na danym rekordzie bezpośrednio przez JScript SDK. Wśród operacji wspierane są np. „Przejdź do następnego kroku”, „Zmień proces” itd.
  • zabezpieczenia pól systemowych (field level security), a więc możliwość definiowania ukrywania / blokowania edycji także na polach systemowych
  • synchronizacja Zadań z Outlook do CRM i usprawniona synchronizacja Terminów łącznie z załącznikami z Outlook do CRM
  • możliwość blokowania synchronizacji do CRM spotkań i zadań z Outlook oznaczonych jako „Prywatne” w Outlooku
  • nowe, usprawnione Wyszukiwanie Zaawansowane
  • zagnieżdzone formatki tworzenia nowych rekordów pozwalające na utworzeniu nowego rekordu powiązanego z aktualnym rekordem bezpośrednio z pola wyszukiwania typu lookup. Oczywiście teraz też mamy taką funkcjonalność, ale poprzez otwarcie nowego okna dla nowego rekordu i wyboru tego nowego rekordu w polu lookup. Od teraz można będzie utworzyć nowy rekord i po kliknięciu „Zapisz” CRM automatycznie wróci do okienka rekordu nadrzędnego
  • nowy Kreator Konfiguracji dla klienta CRM w Outlook

 

W poście o Platformie warto też wspomnieć o zakończonym wsparciu w Dynamics CRM 2015 dla następujących produktów:

  • Windows Server 2008 / 2008 R2
  • SQL Server 2008 / 2008 R2
  • Office 2007
  • Internet Explorer 8 i Internet Explorer 9

Już za kilka dni opublikuję Część 2 serii poświęconą nowościom w funkcjonalnościach Dynamics CRM 2015 dla użytkowników końcowych.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s