W ramach strategii i realizacji mapy drogowej CRM Microsoft zabrał się porządnie za prace nad narzędziem do monitoringu sieci społecznościowych Microsoft Social Engagement. Efektem jest najnowsza aktualizacja Update 1.2, która wprowadza lepszy interfejs mobilny oraz kilka funkcji, które które usprawnią pracę każdego Community Managera.
Co nowego w Microsoft Social Engagement Update 1.2?
Najnowsza styczniowa aktualizacja (Update 1.2) wprowadza szereg rozwiązań, które uławią życie każdemu, kto zarządza obecnością organizacji w mediach społecznościowych. Do głównych zmian należą:
Dodawanie zdjęć bezpośrednio w Microsoft Social Engagement
Bez względu na miejsce prowadzonej przez Ciebie konwersacji, MSE w wersji Update 1.2 umożliwia dodawanie zdjęć i innych plików bezpośrednio do odpowiedzi na posty użytkowników Twittera czy Facebooka.
Definiowanie zakresu monitorowania sieci społecznościowych z urządzeń mobilnych
Te wieści ucieszą zwłaszcza osoby z przypisanymi rolami Power Analyst / Admin. Dostęp do Ustawień Wyszukiwania (Search Setup), pozwalającym na bieżąco definiować i edytować reguły przeszukiwania mediów społecznościowych, jest już możliwy z poziomu urządzeń mobilnych. Od Update 1.2 bezpośrednio z tabletów możemy zweryfikować, zaktualizować lub zupełnie zmienić interesujące nas tematy i obszary wyszukiwań (Search Topics).
Ulepszenia w raportowaniu (Analytics widget)
Możliwości analityczne w Microsoft Social Engagement Update 1.2 pozostały w zasadzie bez zmian w silniku raportującym, ale zmiany pojawiły się w UI modułu analitycznego. Od Update 1.2 Źródła danych (Sources) można oglądać w wygodnym trybie pełnoekranowym wraz z liczbą postów każdej kategorii w jednym widoku.
Widok Autorzy wg źródła (Authors by Source) pokazuje 5 najbardziej aktywnych źródeł i podsumowuje jak wielu autorów tworzyło wpisy w pozostałych źródłach. Funkcja Historia Źródeł (Sources History) otrzymała ulepszone oznaczanie / flagowanie – odczytywanie i analizowanie danych na tablicach jest dużo prostsze.
Zmiany w interfejsie użytkownika
Od Update 1.2 kategorie wyszukiwania w Ustawieniach Wyszukiwania (Search Setup) są prezentowane za pomocą ikon, które pozwalają od razu dostać się do określonych reguł wyszukiwania. Dodatkowo, posty prezentują się ładniej: zarówno dla listy wpisów sekcji Analytics, jak i strumienia aktywności, zastosowano rozwiązanie ułatwiające zarządzanie wpisami – informacje o autorze oddzielone są od treści jego postów. Kluczowe treści są w ten sposób lepiej widoczne.
Jeśli chcecie zobaczyć zmiany w praktyce, musicie zgodzić się na aktualizację Waszej instancji Social Engagement przez Microsoft. Cała aktualizacja zostanie przeprowadzona automatycznie.
Krótki filmik podsumowujący nową wersję jest dostępny na kanale Microsoft Dynamics w Youtube tutaj: https://youtu.be/1dWKf8d8zfg