Trzy dni temu Microsoft oficjalnie otworzył do testów i dla wybranych klientów „preview” nowej-starej usługi, czyli Dynamics 365 AI for Market Insights. Usługa dostępna jest na razie w 8 krajach: USA, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Australii. Po okresie preview produkt będzie dostępny w kolejnych 16 krajach.
Niby to usługa nowa, oczywiście ma w nazwie „AI”… Ale czym się różni od starego MSE, czyli Microsoft Social Engagement? Czy to nie marketingowo ubrane MSE? I tak, i nie. Wyjaśnienie poniżej…
Czym jest Dynamics 365 AI for Market Insights?
Podobieństwa do Microsoft Social Engagement
Dynamics 365 AI for Market Insights to usługa pozwalająca na obserwowanie rynku w kontekście naszej marki i tego, co mówią o nas Klienci. „AI” w nazwie jest jak wszędzie w 2018 – zwykłą statystyką i kilkoma algorytmami, które potrafią wykryć relacje między sentymentami i słowami kluczowymi. Pamiętajcie, że jak coś jest w PowerPoint, albo ktoś chwali się tym ciągle na LinkedIn, to na pewno będzie to „AI”. Jak w Python’ie, to może i coś więcej, np. machine learning ;).
Spójrzmy na to, co oferuje Dynamics 365 AI for Market Insights:
Brzmi jak Microsoft Social Engagement? No, ba. To jest Microsoft Social Engagement! 🙂 No dobra, ale czy na pewno nie ma nic nowego? Przecież ten „AI” w nazwie musi coś dodawać.
Czym różni się Dynamics 365 AI for Market Insights od Microsoft Social Engagement?
Proaktywna kategoryzacja interakcji
Dynamics 365 AI for Market Insights różni się od Microsoft Social Engagement przede wszystkim tym, że umie proaktywnie sugerować które interakcja (post, wzmianka, share) mogą być potencjalnym nowym lead’em, a co jest np. zapytaniem od istniejącego klienta. To oczywiście bardzo pomaga, bo możemy te kategoryzacje szybko zamienić w odpowiednie obiekty w CRM’ie, czyli Dynamics 365 Customer Engagement. Wcześniej mieliśmy możliwość zamieniania postów w sprawy (Cases), ale teraz będziemy mogli znacznie więcej.
Połączenie z Bing AI
Druga, super bardzo ważna rzecz (o ile nie najważniejsza) to powiązanie z Bing AI polegające na tym, że Dynamics 365 AI for Market Insights będzie miał wgląd w trendy wyszukiwania z Bing. To coś w rodzaju Google Search Console. Dzięki tej funkcjonalności będzie można szybko zobaczyć czego szukają potencjalni, albo istniejący Klienci, albo zacząć monitorować odpowiednie słowa kluczowe na podstawie trendów wyszukiwań.
Tylko jest jeden problem… Bing… Serio? Równie dobrze można było podłączyć nową usługę do Altavisty.
Analizy demograficzne
Dzięki połączeniu z Bing Dynamics 365 AI for Market Insights będzie, w oparciu o predykcję na podstawie wyszukiwań w Bing, pokazywać dane demograficzne autorów wpisów i wyszukiwań:
Zautomatyzowane badanie reputacji marki
Dzięki zaangażowaniu algorytmów i wykorzystania Azure Dynamics 365 AI for Market Insights ma być dużo bardziej inteligentny niż MSE w identyfikacji influencerów i badania jaką reputację ma nasza marka (zarówno w mediach społecznościowych, jak i w treściach w internecie).
Możliwość trzymania historycznych danych
Dynamics 365 AI for Market Insights pozwala na trzymanie trendów i danych z mediów społecznościowych przez 30 dni i danych z sieci Web i danych o wyszukiwaniu przez 15 dni.
Dostępność Dynamics 365 AI for Market Insights
Tak jak napisałem na wstępie, usługa dostępna jest na razie w 8 krajach. Jednak już teraz jest zlokalizowana (czyli przetłumaczona) w 22 językach. Dostępna w danym języku nie oznacza, że potrafi rozumieć dany język i znajdować sentymenty i trendy. I tak, Dynamics 365 AI for Market Insights potrafi znajdować trendy na podstawie Bing AI tylko w języku angielskim, ale już nasłuchiwać, monitorować i budować sentymenty potrafi w 17 językach, w tym w języku polskim.
Jak widzicie, Dynamics 365 AI for Market Insights to ewolucja Microsoft Social Engagement. Co zatem stanie się z MSE (i przy okazji InsideView)? Ja już wiem, ale informacje pokryte są NDA do 19.01.2019… Wtedy zrobię aktualizację tego posta.