To będzie krótki post z rodzaju takich z poradami. Ostatnio mieliśmy taki przypadek, że CRM już dawno po migracji do wersji 9.0 (konkretnie już w 9.1.0000.0646) nagle zaczął wymuszać na użytkownikach i zawsze otwierać się w nowym interfejsie. My wiemy, że to „nowy interfejs” (UCI, Unified Client Interface), ale użytkownicy już mniej. Dlatego zaskoczenie było tym większe – użytkownicy pod znanym i zawsze używanym adresem znaleźli okienko z błędem, że nie mają żadnej aplikacji. I zaczęło się – Jakiej aplikacji? O co chodzi? Gdzie moje uprawnienia? 🙂

A to tylko mały psikus od Microsoft’u polegający na tym, że bez ostrzeżenia po aktualizacji Microsoft domyślnie otwiera Dynamics 365 w nowym interfejsie, czyli Unified Client Interface. Tak domyślnie, że Microsoft nie dba za bardzo, czy użytkownicy w ogóle są przypisani do jakiś app’ek stworzonych w UCI. Rezultatem jest więc… brak dostępu do CRM’a bez konkretnego komunikatu.

Jeśli też Wam się to przydarzyło, to rozwiązaniem jest tajemniczy parametr dodany do URL’a – forceUCI=1:

181128_forceuci

Po zauważeniu go od razu pomyślałem o zmianie na forceUCI=0, ale to nie działa… 🙂

Rozwiązaniem jest zmiana URL’a kierującego do naszego Dynamics 365 Customer Engagement i zastąpienie parametru forceUCI=1 na forceClassic=1.

I od razu wszystko wraca do normy :):

forceClassic

Wystarczy podmienić użytkownikom URL w ulubionych i już ;). Póki co działa. Mamy czas na przerobienie wszystkich CRM’ów na nowy interfejs…

Reklamy