Ostatnio podczas próby śledzenia emaila przychodzącego w Outlook za pomocą funkcji „Śledź w programie CRM”, natknąłem się na błąd „Tylko elementy z domyślnego magazynu programu Microsoft Outlook mogą być awansowane do programu Microsoft Dynamics CRM” („Only items in the default Microsoft Outlook store can be promoted to Microsoft Dynamics CRM„):
…i dopiero z tego folderu można awansować (promować) email do CRM. To znaczy, że jest jedna super zaleta i jedna dość spora wada mechanizmu promocji emaili:
Nie wiem jak Wy, ale ja to traktuje jednak w kategorii super zalety :). Do emaili wychodzących używam CRM Email Router’a, a przychodzące śledzę za pomocą Dynamics CRM for Outlook. To umożliwia mi nie tylko wybieranie emaili do śledzenia, ale śledzenie również tych emaili, które pochodzą z innych kont (po przeniesieniu ich do odpowiedniego folderu…)
Prostym rozwiązaniem tego problemu, jest skonfigurowanie wszystkich kont pocztowych, aby umieszczały pocztę w domyślnym „magazynie”.
Wtedy można będzie promować wszystkie maile do CRM bez konieczności ich kopiowania.
Na pewno jest możliwe dla kont typu POP3, nie wiem jak z IMAP.
Używanie jednego aktualnego „magazynu” ma dodatkową zaletę, kiedy synchronizujemy pocztę, kalendarz czy zadania np. z urządzeniem na Windows Mobile, które synchronizuje tylko elementy z domyślnego „magazynu”.
Zgadza się – to jest jedno z rozwiązań. Natomiast ze względu na specyfikę pracy, czasami nie jest po prostu możliwe, żeby użytkownicy chcieli albo mogli mieć pocztę z kilku kont w domyślnym magazynie…
Wtedy jedyne, co pozostaje, to kopiowanie emaili jak opisane w poście.
Dzięki za uwagi!