Błąd "Only items in the default Microsoft Outlook store can be promoted to Microsoft Dynamics CRM"

Ostatnio podczas próby śledzenia emaila przychodzącego w Outlook za pomocą funkcji „Śledź w programie CRM”, natknąłem się na błąd „Tylko elementy z domyślnego magazynu programu Microsoft Outlook mogą być awansowane do programu Microsoft Dynamics CRM” („Only items in the default Microsoft Outlook store can be promoted to Microsoft Dynamics CRM„):

Komunikat błędu jest dość oczywisty – informuje o tym, że email nie może być śledzony w CRM, ponieważ nie znajduje się w jednym z folderów podstawowych Outlook’a. Zacząłem się zastanawiać, co wobec tego zrobić, skoro używam konta pocztowego skonfigurowanego z IMAP, a nie POP3. Okazuje się, że jedyna opcja to ręcznie skopiować konkretny email do folderu z magazynu podstawowego, tj. np. „Skrzynka odbiorcza”:


…i dopiero z tego folderu można awansować (promować) email do CRM. To znaczy, że jest jedna super zaleta i jedna dość spora wada mechanizmu promocji emaili:

ZALETA: pozwala promować do CRM nawet emaile pochodzące z kont pocztowych obsługujących IMAP
WADA: niestety aby promować email trzeba zawsze ręcznie przenieść go do jednego z domyślnych folderów Outlook’a

Nie wiem jak Wy, ale ja to traktuje jednak w kategorii super zalety :). Do emaili wychodzących używam CRM Email Router’a, a przychodzące śledzę za pomocą Dynamics CRM for Outlook. To umożliwia mi nie tylko wybieranie emaili do śledzenia, ale śledzenie również tych emaili, które pochodzą z innych kont (po przeniesieniu ich do odpowiedniego folderu…)

Reklamy

2 komentarze do “Błąd "Only items in the default Microsoft Outlook store can be promoted to Microsoft Dynamics CRM"

  1. Prostym rozwiązaniem tego problemu, jest skonfigurowanie wszystkich kont pocztowych, aby umieszczały pocztę w domyślnym „magazynie”.

    Wtedy można będzie promować wszystkie maile do CRM bez konieczności ich kopiowania.

    Na pewno jest możliwe dla kont typu POP3, nie wiem jak z IMAP.

    Używanie jednego aktualnego „magazynu” ma dodatkową zaletę, kiedy synchronizujemy pocztę, kalendarz czy zadania np. z urządzeniem na Windows Mobile, które synchronizuje tylko elementy z domyślnego „magazynu”.

  2. Zgadza się – to jest jedno z rozwiązań. Natomiast ze względu na specyfikę pracy, czasami nie jest po prostu możliwe, żeby użytkownicy chcieli albo mogli mieć pocztę z kilku kont w domyślnym magazynie…
    Wtedy jedyne, co pozostaje, to kopiowanie emaili jak opisane w poście.

    Dzięki za uwagi!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s