Internet Facing Deployment (IFD) – co to jest i jak skonfigurować CRM pod IFD?

Tak dużo osób ma problem z poprawną konfiguracją IFD, że postanowiłem ją wreszcie opisać. Dodatkowo postaram się wytłumaczyć w tym poście co jest czym w konfiguracji CRM’a przez internet. Mam nadzieję, że się przyda.

Co to jest IFD?
IFD (Internet Facing Deployment) to nowy (pojawił się w wersji 4.0) model instalacji i konfiguracji Dynamics CRM 4.0. W tym modelu nie jest używana domyślna autentykacja domenowa (Windows Integrated), ale autentykacja oparta o formularze (Forms authentication). Scenariusz IFD stosuje się wtedy, kiedy do CRM użytkownicy chcą dostawać się przez internet, bez połączeń VPN.

Czym różni się wdrożenie z IFD od tego bez IFD?
Przede wszystkim Dynamics CRM 4.0 skonfigurowany jako Internet Facing Deployment (IFD) dostępny będzie dla użytkowników, którzy są poza domeną, w której jest zainstalowany CRM. CRM skonfigurowany jako IFD cechuje się następującymi zmianami:

  • plik web.config zawiera informację o rodzaju autentykacji typu ServiceProviderLicenseAgreement oraz informację o szyfrowaniu klucza (dla CrmTicket authentication)
  • rejestr na serwerze jest zmieniony i aktualizowany jest klucz IfdInternalNetworkAddress mówiący o tym, dla których użytkowników ma być używany który rodzaj autentykacji (tak naprawdę dla jakich adresów)
  • tabela DeploymentProperties ma uzupełnione 3 nowe wartości zawierające dane o zewnętrznym adresie CRM

Jak poprawnie skonfigurować IFD?
Jeszcze niecałe 2 lata temu konfiguracja IFD opierała się o dostarczanie instalatorowi albo CRM’owi odpowiednich plików XML. Teraz całą konfigurację IFD można wykonać za pomocą narzędzia z graficznym interfejsem. Narzędzie, o którym mowa to CRM 4 IFD Tool dostępne tutaj: http://download.microsoft.com/download/4/e/f/4ef5f568-7320-4861-a947-47baf0966537/crm40ifdtool.zip.

  1. Po uruchomieniu CRM 4 IFD Tool na serwerze wybieramy typ autentykacji na IFD + On Premise:

  2. Pod spodem wpisujemy adresy i maski podsiecie, z których użytkownicy mają logować się „wewnętrznie”, tzn poprzez „normalne” logowanie domenowe:
  3. W okienkach dotyczących IFD wpisujemy zewnętrzny adres CRM’a. Wpisujemy tu tylko domenę i ewentualnie port, bez nazwy organizacji! CRM odpowiednio doda nazwę organizacji w ramach domeny, którą wpiszemy. Oczywiście nie muszę chyba dodawać, że zalecany jest HTTPS

  4. Uzupełniamy wewnętrzny adres CRM’a (adres zostanie automatycznie wczytany z ustawień CRM’a):

  5. Aplikujemy zmiany w IFD Tool („File” / „Apply changes”) i od tej pory mamy CRM’a, do którego użytkownicy dostający się z wewnątrz sieci będą się autentykować domenowo, a pozostali użytkownicy poprzez Forms’y.

Pamiętajcie o DNS’ach, otwarciu odpowiednich portów, a w przypadku SSL’a także o certyfikatach, żeby nie wkurzać użytkowników monitami o niepoprawnych certyfikatach…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s