Konfiguracja Email Router’a dla Dynamics CRM 2011 przebiega całkiem podobnie do konfiguracji Router’a dla CRM 4.0. Całkiem podobnie, a w niektórych przypadkach nawet tak samo. Mimo tego, Email Router dla CRM 2011 czasem po prostu nie działa. Nie potrafi odczytać danych o użytkownikach. Ten post zawiera 3 propozycje rozwiązania Waszych problemów z Email Router’em, które pomogły mi z 3 błędami o różnych przyczynach.
Najbardziej popularny błąd, jaki zobaczycie podczas konfiguracji Email Router’a to błąd podczas pobierania użytkowników i kolejek z CRM („The E-mail Router Configuration Manager was unable to retrieve user and queue information from the Microsoft Dynamics CRM server. This may indicate that the Microsoft Dynamics CRM server is busy. Verify the URL ‚…’ is correct. Additionally, this problem can occur if specified access credentials are insufficient. To try again, click Load Data. I TUTAJ WŁAŚCIWY PROBLEM”):
To niezwykle popularne okienko może mieć bardzo różne przyczyny. Przyczyny oznaczone są na powyższym obrazku na limonkowo w nawiasach :). Te poszczególne problemy rozwiązuje się w następujące sposoby:
„Please select an account that is a member of the PrivUserGroup security group and try again.”:
To najprostszy przykład. Błąd ten jasno daje do zrozumienia co się dzieje – konto, na którym działa „Deployment” w Email Router’ze uruchamiany jest na koncie, które w Active Directory nie jest w grupie PrivUserGroup. Aby naprawić ten problem, sprawdź na jakim koncie skonfigurowany jest „Deployment” i dodaj to konto do grupy PrivUserGroup.
„The descryption key could not be obtained because HTTPS protocol is enforced, but not enabled. Enable HTTPS protocol, and try again.”:
Tu mamy do czynienia z trochę trudniejszym do naprawienia błędem. Rozwiązanie tego problemu może oprzeć się o 3 poniższe sposoby:
- Sprawdź w IIS, czy rzeczywiście strona wymaga SSL. Jeśli tak, podaj właściwy adres w Email Router (z uwzględnieniem HTTPS).
Jeśli 1) nie pomoże, przejdź do 2: - Email Router jeszcze w wersji RC miał dziwną przypadłość polegającą na sprawdzaniu „na siłę” CRM Online. Aby to wyłączyć (i przy okazji wyłączyć sprawdzanie SSL, wejdź na serwer, na którym zainstalowany jest Email Router. Na serwerze przejdź do katalogu: „C:\Program Files\Microsoft CRM Email\service” i otwórz plik Microsoft.Crm.Tools.Email.Management.config. Znajdź w tym pliku linijkę:
<add key="DiscoveryUrl" value="https://dev.crm.dynamics.com" />
i… zakomentuj ją! Wprowadza ona bowiem w błąd EMail Router i każe mu szukać Discovery Service’u w CRM Online…
Jeśli 1) i 2) nie pomogły, to:
- Email Router wymusza na siłę ustawienie SSL, ponieważ tak ma ustawione w rejestrze. Aby to zmienić, wejdź na serwer, na którym zainstalowany jest Email Router, otwórz rejestr i wejdź do gałęzi: HKLM -> Software -> Microsoft -> MSCRM i dodaj nową wartość DWORD o nazwie „DisableSecurityDecryptionKey” i ustaw jej wartość na 1. Zrestartuj serwer i odpal Email Router ponownie. Wszystko powinno działać.
Powyższe sposoby pozwalają na rozwiązanie wszystkich problemów, jakie do tej pory pojawiły się z Email Router’em. Część wywołałem specjalnie w oczekiwaniu na to, co się stanie. Email Router 2011 zachowuje się bardzo fajnie, podając dokładne opisy problemu, a więc zdał moje testy na 90%. Byłoby 100%, gdyby nie miał w ogóle błędów i pokazywałby instrukcje jak te błędy naprawić :).