Tak jest, to nie pomyłka :). 7 dni po publikacji Dynamics CRM 2011, Microsoft… wypuszcza już pierwszy Update Rollup. Tym samym rozpoczyna się 8-tygodniowy cykl aktualizacji dla nowej wersji.
Czemu Microsoft zdecydował się na taki ruch? Nie znaczy to wcale, że coąś poszło źle i nagle MS musiał wypuścić zbiór poprawek – wręcz przeciwnie, nad Rollup 1 Microsoft pracował już od… ponad miesiąca :).
Update Rollup 1 wbrew pozorom nie jest małą poprawką. Jest to bardzo duży zbiór poprawek naprawiających błędy znalezione już w wersji RC systemu, ale niepoprawione aż do teraz. Niestety zaczyna to trochę wyglądać, jakby CRM dołączył do grona systemów, które są perfekcyjne dopiero po pierwszym Service Pack’u / Rollup’ie.
Update Rollup 1 to pierwszy rollup, który dostępny będzie też poprzez Microsoft Update i będzie można go ściągać automatycznie. CRM Online jest patch’owany UR1 w dniach od 31 marca 2011 do 15 kwietnia 2011.
Co zostało naprawione w Rollup 1? M.in.:
- sporo błędów JScript na formatkach i widokach, np. w momencie eksportu działań do Excel
- błąd z dodawaniem kontaktu do kolejki w kliencie Outlook Offline
- podczas dostosowania wstążki pojawiają się podwójne guziki w Office 2007
- menu CRM (wstążka CRM) nie pojawia się po konfiguracji klienta Outlook aż do restartu Outlook’a
- błąd JScript podczas szybkiego klikania po mapie witryny CRM’a, zanim skrypty zdążą się załadować
- nie można podglądać zasobu Silverlight (web resource) w oknie właściwości zasobu
- IFrame wstawiony do nagłówka lub stopki formularza nie ma tyle linijek, ile się konfiguruje podczas dostosowania
- wolne ładowanie listy działań
- błąd przy kasowaniu procesu importu z pliku
- nie można utworzyć planu tygodniowego usług, pracując w Internet Explorer 9
- memory leak przy odpowiednim oglądaniu pulpitu menadżerskiego (dashboard)
… i wiele, wiele innych.
Update Rollup 1 dla wszystkich komponentów można ściągnąć tutaj: http://www.microsoft.com/downloads/pl-pl/details.aspx?FamilyID=8cd2384e-e06a-4cf1-800d-303aec37f40b.
Podczas testów napotkałem na problem z poprawnym działaniem klienta CRM 2011 dla Outlooka w przypadku użycia jednoczesnego Folder Redirection i Roaming Profiles. Roaming Profiles działają świetnie do momentu uruchomienia Flader Redirection – proponuję sprawdzić – już jedna pozycja FolderRedirection pociąga za sobą błędy (śledzenie, synchronizacja nie działają). W przypadku CRM 4.0 była już problem z przekierowaniem folderów – skąd więc powrót tego problemu wCRM 2011..? Aż dziwi mnie, że do tej porty nie ma ani jednej wzmianki o takim problemie. Co prawda mamy pewne rozwiązanie (obejście) tego problemu – ale wszystko wskazuje raczej na jakiś błąd po stronie MS. Czekałem na poprawę do Microsoft Dynamics CRM 2011 Update Rollup 1 – ale nic się w tym zakresie nie zmieniło.
Problem z Folder Redirection został rozwiązany już w Update Rollup 9 dla Dynamics CRM 4.0. Zdarza się jednak, że jesli mamy do czynienia z Folder Redirection i Roaming Profiles (tak, jak opisujesz), na niektórych maszynach Rollup nie pomaga. Wtedy trzeba zmienić ustawienia rejestru w kluczu HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders z
%USERPROFILE%\AppData\Roaming
na:
\\<server>\<user folder>\AppData\Roaming
I wszystko będzie śmigać bez problemów. Sprawdzone. Działa.
Pozdr,
Kuba